*Γράφει ο Άρης Πανόπουλος, υποψήφιος Δήμαρχος Χαϊδαρίου
Αναμφισβήτητα, η ύπαρξη Μετρό σε μια περιοχή δημιουργεί μια σειρά από συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς ενισχύει σημαντικούς κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες που σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν και το επίπεδο ανάπτυξης και βιωσιμότητας της ίδιας της περιοχής.
Βεβαίως, το πλέον εμφανές γεγονός από την λειτουργία του Μετρό είναι η εξυπηρέτηση της καθημερινής μετακίνησης χιλιάδων Πολιτών, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει αποφασιστικά στην αρτίωση σύγχρονων δημόσιων συγκοινωνιών.
Θα έλεγα χωρίς περιστροφές ότι το Μετρό αποτελεί ένα δυναμικό κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό αλλά και περιβαλλοντικό εργαλείο στην βάση για την λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση μιας πόλης και μιας ευρύτερης περιοχής.
Μιλώντας περισσότερο από την θέση του δημότη Χαϊδαρίου και λιγότερο θα έλεγα από εκείνη του υποψηφίου Δημάρχου, η πόλη μας βρίσκεται σε μειονεκτική θέση.
Το Χαϊδάρι είναι ο μοναδικός Δήμος της Δυτικής Αθήνας που όχι μόνο δεν διαθέτει σταθμό Μετρό, αλλά δε φαίνεται να υπάρχει κάποιος άμεσος σχεδιασμός για την επέκτασή του, με ό,τι αρνητικό παράγεται για την πόλη μας και τους κατοίκους της.
Υπάρχουν ευθύνες, ιδιαίτερα μάλιστα κατά την περίοδο του σχεδιασμού των γραμμών του Μετρό;
Βεβαίως, χωρίς καμιά αμφισβήτηση. Άλλωστε η αλήθεια των γεγονότων καταγράφεται από την Ιστορία και αποδίδει ευθύνες και παραλείψεις σε πρόσωπα και φορείς που με τον έναν ή άλλον τρόπο εμπλέκονταν στο ζωτικής σημασίας αυτό ζήτημα.
Όμως δεν επιθυμώ προς το παρόν να εμπλακώ σε μια άγονη παρελθοντολογία.
Το θέμα είναι τι μπορούμε και τι πρέπει να πράξουμε τώρα, προκειμένου να επικαιροποιήσουμε την ανάγκη για ύπαρξη και λειτουργία Μετρό στην πόλη μας, στη βάση του σχεδιασμού χωροθέτησής του στο ΑΤΤΙΚΟ Νοσοκομείο και της διασύνδεσής του, από την Λ. Αθηνών, με το κεντρικό Χαϊδάρι και από εκεί με το σταθμό «ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ».
Το αίτημα παραμένει ζωντανό, αναγκαίο και η υλοποίησή του καθορίζει αποφασιστικά την βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης μας.
Το Χαϊδάρι δεν μπορεί και δεν του αξίζει να είναι ο «φτωχός συγγενής» της Δυτικής Αθήνας, αποκομμένο από σύγχρονες συγκοινωνιακές υποδομές που συμβάλλουν στην κοινωνική και οικονομική του ανάπτυξη, διευκολύνουν την μετακίνηση των συμπολιτών μας και αναβαθμίζουν περιβαλλοντικά το καθημερινό status της πόλης μας.
Όσο με αφορά, μαζί με τους συνεργάτες μου, είμαστε αποφασισμένοι να το αναδείξουμε σε κορυφαίο θέμα.
Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν έχει χαθεί τίποτε ακόμη.
Επιθυμώ, με αφορμή αυτή την πρώτη παρέμβασή μου, να τονίσω σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση την αναγκαιότητα δημιουργίας σταθμού Μετρό στο Χαϊδάρι που θα εξυπηρετεί τα Νοσοκομεία της περιοχής μας, το στρατόπεδο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και θα δίνει συγκοινωνιακή διέξοδο σε χιλιάδες συμπολίτες μας.
Δεσμεύομαι προσωπικά πως, με τη δύναμη, φυσικά, των Χαϊδαριωτών, αν με τιμήσουν στις επικείμενες δημοτικές εκλογές με την ψήφο τους και με αναδείξουν Δήμαρχο της πόλης μας, το ζήτημα του Μετρό στο Χαϊδάρι θα βρεθεί στην κορυφή της ατζέντας της νέας δημοτικής αρχής.
Είμαι πεπεισμένος ότι, με ενότητα στην βάση του δίκαιου αυτού αιτήματος, Πολίτες και οργανωμένοι τοπικοί φορείς μπορούμε να αναστρέψουμε τις αρνητικές συνέπειες από τις λάθος επιλογές εκείνων που είχαν λόγο και θέση ευθύνης και στέρησαν το Χαϊδάρι από ένα τέτοιο ζωτικής σημασίας έργο.
Σε αυτή την διαδικασία επιβάλλεται να σταθούν αλληλέγγυοι προς το αίτημα της δημιουργίας Μετρό στο Χαϊδάρι, οι βουλευτές της Δυτικής Αθήνας και όσες και όσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα πολιτικά θέματα της περιοχής μας, διεκδικώντας μάλιστα δημόσιο αξίωμα στην εν λόγω εκλογική περιφέρεια.